Overwatch RPG
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Overwatch RPG

A po której ty jesteś stronie?
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 REGULAMIN

Go down 
AutorWiadomość
Dowódca
Admin
Dowódca


Liczba postów : 23
Join date : 30/06/2016

REGULAMIN Empty
PisanieTemat: REGULAMIN   REGULAMIN EmptyNie Lip 17, 2016 3:53 pm

I. REGULAMIN OGÓLNY

    1. Na chwilę obecną na forum jest dwoje administratorów. Oboje są tylko ludźmi (nie, wbrew pozorom to nie Reptilianie) i posiadają życie poza internetem, więc nie są w stanie spędzać na forum dwudziestu pięciu godzin na dobę, osiem dni w tygodniu. Należy wziąć to pod uwagę i uszanować. W razie nieobecności admina, można skontaktować się z nim przez wiadomość prywatną na forum lub inny komunikator (jeśli taki został podany).

    2. Należy szanować innych użytkowników, niezależnie od tego, jaką pełnią funkcję i jakie są pomiędzy wami relacje poza forum. Wszelkiego rodzaju kłótnie i spory na chatboxie są niemile widziane. Wszczynanie konfliktów na forum publicznym lub inne nieodpowiednie zachowania (jak obrażanie się, "trollowanie" bez umiaru, brak kultury, zachowania faszystowskie, obrażanie uczuć religijnych itp.) będą karane ostrzeżeniami.

      2.1. Cztery ostrzeżenia równoznaczne są z banem. Ostrzeżenia nie zerują się i nie znikają po określonym czasie.
      2.2. Ban może zostać zdjęty, jeśli użytkownik skontaktuje się z administratorem i wyrazi skruchę. Jednak jeśli jego poprzednie zachowania będą się powtarzać, administrator ma pełne prawo do wlepienia takiemu userowi permanentnego bana i usunięcia/oddania (w przypadku kanonów) jego postaci z forum.


    3. Administrator, jak każdy, może popełniać błędy i mylić się - jesteśmy tego świadomi. Nie ma więc obaw przed zwracaniem nam uwagi w razie dostrzeżenia niedopowiedzeń, nie jesteśmy nieomylni i zdajemy sobie z tego sprawę. Prosimy tylko o zachowanie kultury. Naprawdę nie gryziemy!

    4. Każdy użytkownik forum zobowiązany jest do przeczytania regulamin i respektowania punktów w nim zawartych. Nieznajomość zasad nie zwalnia z ich przestrzegania.

      4.1. Pola w profilu postaci (oznaczone kolorem pomarańczowym) uzupełniamy, w miarę możliwości, jak najszybciej.
      4.2. Następnym krokiem jest zapoznanie się z tematami w dziale Baza danych. Ich znajomość może być bardzo przydatna w procesie tworzenia postaci i ogólnego funkcjonowaniu na forum!



II. POSTACIE

    1. Nazwa użytkownika może być imieniem i nazwiskiem postaci lub jej pseudonimem (po polsku, angielsku czy jakimkolwiek innym języku, jeśli postać posługuje się takowym). Nie może zawierać znaków specjalnych jak gwiazdki czy serduszka i musi zaczynać się wielką literą.

    2. Zezwala się na posiadanie do sześciu postaci, pod warunkiem, że będzie się w stanie każdą z nich "ogarnąć". Nie chcemy martwych kont na forum.

      2.1. Można posiadać maksymalnie jedną postać w określonej drużynie - na przykład jedną postać w Overwatchu i jedną w Talonie (postaci w pozostałych grupach, jak bohaterowie czy złoczyńcy, można posiadać dowolną ilość. Oczywiście, mieszczącą się w sześciu dozwolonych). Pozwoli to zminimalizować ryzyko wystąpienia sytuacji, w której użytkownik musiałby pisać sam ze sobą.

      2.2. Jeśli ktoś osiągnął podany limit postaci, może wystosować prośbę do administracji o pozwolenie na dodatkowe konto. Rozpatruje się wówczas aktywność użytkownika, jego zaangażowanie i umiejętność gry posiadanymi postaciami i administracja może zezwolić na jeszcze jedno konto albo i więcej, bo jeden admin to ciepła klucha. Nie bójcie się pytać!


    3. Avatarem jest obrazek przedstawiający odgrywaną przez nas postać. W przypadku kanonów trzymamy się, oczywiście, podanego wyglądu kanonicznego. Może to być rysunek wykonany w dowolnym stylu lub zdjęcie - co też sobie wymarzycie. Wizerunek danej postaci należy zarezerwować w odpowiednim temacie, o tutaj.

    4. Kanonów można posiadać dowolną ilość (Rzecz jasna, nie przekraczającą limitu ogólnych kont), z racji, że Overwatch jest ciągle aktualizowany i uzupełniany o nową ilość bohaterów, ale staramy się mieścić w przedziale dwóch-trzech. Od użytkowników posiadających więcej niż jedną postać kanoniczną będzie się wymagało nieco większej aktywności i zaangażowania na forum. Ponadto, wciąż należy respektować punkt 2.1 - nie więcej niż jedna postać w drużynie.


      4.1. Postać zaniedbana, lub skrajnie odbiegająca od kanonu (mroczna emo-D.va, zepsuty do cna Lucio, wyznający zasady anarchii Zenyatta, itp.) może zostać użytkownikowi odebrana. Administracja będzie starała się unikać takich sytuacji i na początku pouczać usera, ale w skrajnych przypadkach możemy się podjąć takiego rozwiązania.
      4.2. Oczywiście, nie będziemy krzyczeć za lekkie zmienianie postaci czy wprowadzanie w życie tzw. headcanonów, które w wielu przypadkach są mile widziane. Nie zabraniamy też rozwoju postaci i stopniowego zmieniania jej w trakcie gry, jeśli ma to swoje uzasadnienie. Staramy się tylko unikać skrajnych zmian.


    5. Na napisanie Karty Postaci użytkownik ma dwa tygodnie, z kolei administratorzy, na sprawdzenie, tydzień. Oczywiście, termin oddania Karty Postaci można przedłużyć, jeśli poinformuje się o tym administrację - w końcu każdy z nas ma życie poza forum. Z kolei jeśli administratorzy nie odezwą się pod KP w ciągu tygodnia od jej oddania, można się śmiało oburzać i upominać.

    6. Karta Postaci musi być dziełem użytkownika. Jeśli tylko dostrzeżemy plagiat cudzej pracy, zrobimy się źli, konto zostanie niezwłocznie usunięte, a pozostałe (jeśli użytkownik takie posiada) "nagrodzone" ostrzeżeniem. Wysilcie się na trochę oryginalności!

    7. Sens. Nie wrzucamy raczej postaci miłych, ze sztywnym kręgosłupem moralnym do Talonu, ani zgorzkniałych super-przestępców do Overwatch. Dopasowujemy postać do ugrupowania, do którego ma należeć; choć, oczywiście, nie trzeba sztywno trzymać się kanonu. Po prostu zachować minimum realizmu.

    8. Surowo zabronione jest tworzenie postaci tak zwanych God Mode lub OP, czyli supersilnych, potężnych i niezniszczalnych. Takie postacie będą mocno osłabiane (nerfione). Mamy się dobrze bawić, a nie użerać z kimś, kogo w zasadzie nie jesteśmy w stanie pokonać! Oczywiście, nie mamy nic przeciwko postaciom silnym, bo wiadomo - są i takie, i słabsze, ale wszystko w granicach rozsądku.

      8.1. Już teraz wiemy, że nawet postacie kanoniczne będą musiały ulegać zmianom w trakcie akceptowania KP, bo niektóre umiejętności (szczególnie specjalnie) są po prostu zbyt silne, by mogły zostać przepuszczone. Prosimy, żebyście to uszanowali. Postaramy się wszystko rozegrać w taki sposób, by jak najmniej zmieniać i osłabiać bohaterów, ale czasami jest to po prostu niezbędne.


    9. Trzymamy się uniwersum! Overwatch podchodzi pod gatunek fantastyczny, ale wszystko, co się w nim dzieje, w jakiś sposób tłumaczone jest dzięki nauce i technologii. Zatem wszelkiego rodzaju władanie magią i ujeżdżanie magicznych stworzeń odpada. W przypadku postaci OC (stworzonych przez użytkownika; bardzo mile widziane!) należy wszystko wytłumaczyć i najlepiej jak najbardziej rozpisać, żeby nie pozostawiać żadnych wątpliwości i złudzeń, choć nie wymagamy od nikogo pisania esejów.

    10. Nie mamy nic przeciwko postaciom inspirowanym innymi uniwersami, ale staramy się nie robić dokładnych kopii 1:1. Przenosimy tylko niektóre elementy, nie całość - wykażmy się odrobiną oryginalności! Ponadto, postacie takie należy odpowiednio wpasować w ramy naszego uniwersum Overwatch.


III. ROZGRYWKA

    1. Aktywność! I nie, nie wystarcza nam samo zalogowanie się raz na dwa miesiące, bo to nie o to tutaj chodzi. Odpisujcie regularnie na fabule, przynajmniej raz na dwa, trzy tygodnie, dawajcie znaki życia na chatboxie czy w offtopie - nie zależy nam na posiadaniu "martwych kont", które tylko robią sztuczny tłum i nic nie wnoszą. Po miesiącu (nieusprawiedliwionej, oczywiście!) nieobecności, użytkownik zostaje usunięty z forum. Szczególnie, jeśli posiada postacie kanoniczne.

      1.1. W przypadku misji i eventów, gdzie udział bierze większa ilość użytkowników, prosimy o przynajmniej jeden odpis na tydzień; nie blokujcie kolejki!
      1.2. Fabularnie, poza misjami i eventami, użytkownik ma pełne prawo wyjść z tematu po pięciu dniach od ostatniego posta ze strony osoby, z którą pisze. W przypadku trudnych sytuacji, na przykład gdy postacie ze sobą walczą, można poprosić o pomoc MG/Admina, żeby jakoś z tego wybrnąć.


    2. Można pisać w pierwszej osobie liczby pojedynczej lub trzeciej osobie liczby pojedynczej; milej widziana jest ta druga opcja, ale dopuszczamy obie.

    3. Posty fabularne powinny składać się przynajmniej z sześciu zdań złożonych i wnosić cokolwiek do fabuły. Wiemy, że czasami jest to trudne, ale jest to warunek konieczny do spełnienia, by dało się grać.

      3.1. Wypowiedzi postaci zaczynamy myślnikiem. Najlepiej zaznaczyć je pogrubieniem lub jakimś kolorem, żeby odcinały się od reszty posta i był bardziej czytelne, choć nie jest to koniecznie wymagane.
      3.1. Staramy się przestrzegać zasad poprawnej polszczyzny. Jeżeli ktoś ma dysleksję, może po prostu korzystać z przeglądarki podkreślającej błędy. Szanujemy to, że ktoś może mieć z tym pewne problemy, ale prosimy o staranie się i dążenia do poprawy. Nie wymagamy ślęczenia nad klawiaturą ze słownikiem i sprawdzania wszystkich zasad i formułek po kolei, ale próbujemy pisać tak, by błędy nie kłuły zbytnio w oczy.


    4. Stanowczo unikamy pisania za innych! Nie decydujemy za postacie graczy choćby w najmniejszym stopniu, chyba, że oni sami wyrażą na to zgodę (np. gdy opuszcza się temat razem z inną postacią).

    5. Można przebywać w jednym miejscu naraz, by uniknąć nieporozumień, choć dopuszcza się możliwość pisania w dodatkowym temacie w przypadku prowadzenia rozgrywki w przeszłości (tylko jednej). W dziale Inny wymiar nie ma żadnych ograniczeń (nie licząc misji; dopuszcza się jedną naraz).

    6. Jeśli postacie z różnych powodów porozumiewają się ze sobą przez, np., komunikator, należy to odpowiednio zaznaczyć. Na przykład, jeśli postać X prowadzi fabułę w teraźniejszości z postacią Y, a chce skontaktować się, dajmy na to, telefonicznie z postacią Z, w swoim poście fabularnym pisze, że dzwoni do postaci Z. Od prowadzenia rozmów tego typu istnieje dział Komunikacja.

    7. Można się bić, okradać, napadać i porywać, a nawet zabijać (jeśli mówimy o kanonach, administracja patrzy na to nieprzychylnie), o ile użytkownik wyrazi na to zgodę. Więcej o tym w IV. "rozdziale" regulaminu.

      7.1. Dozwolone jest ożywianie martwych postaci, ale trzeba uzyskać na to zgodę administracji i rozwiązać sprawę fabularnie, żeby zachować sens i ciągłość zdarzeń.


    8. Postać nie wie wszystkiego tego, co wiemy my. Musi się tego dowiedzieć osobiście lub uzyskać informacje od innej postaci czy w jakikolwiek logiczny sposób. Jeśli administracja lub inni użytkownicy zaobserwują tego typu zachowania (wszechwiedzę postaci) na fabule, będziemy musieli poprosić was o zmianę posta; jeżeli chcecie się czegoś koniecznie dowiedzieć, a nie macie pomysłu, jak to zrobić, poproście MG/Admina. Postaramy się coś wymyślić.




IV. WALKI, MISJE, EVENTY
    1. Jeśli pomiędzy postaciami wywiąże się walka, gracz nie wybiega poza kolejkę. Należy zaczekać zarówno na swojego przeciwnika/przeciwników, sojusznika/sojuszników jak i MG, trzymając się wcześniej ustalonej chronologii pisania postów.

      1.1. Gracz ma 3 dni na odpisanie w temacie. Jeśli pozostali uczestnicy na niego nie poczekają (co mogą zrobić, swoją drogą, jeśli wyrażą na to chęć), jego kolej może być bez konsekwencji pominięta (w przypadku walk 1 na 1 ta zasada również obowiązuje). Kolejka nie ulega wtedy zmianie, więc pominięty gracz może napisać posta dopiero w następnej kolejce (lub gdy poprzedni uczestnik nie odpisze w ciągu 3 dni, itd.).
      1.2. Kolejność pisania postów w walce przedstawia się następująco:
      Gracz 1: Wykonuje akcję
      Gracz 2: Wykonuje akcję
      MG: Ocenia skuteczność akcji obydwojga graczy
      Nawet, gdy w walce uczestniczy większa ilość osób, kolejka wygląda tak samo. MG ma jednak prawo "wtrącić" się pomiędzy posty graczy, jeśli uzna to za konieczne.


    2. Jeśli walka pomiędzy postaciami jest ustawką (gracze przedtem dogadali się pomiędzy sobą, że dana postać wygra/przegra/zabije drugą), nadzór MG nie jest niezbędny. Choć w przypadku liczby uczestników większej niż dwoje (walka 1 na 1), poproszenie MG o udział jest wskazane.

    3. W jednym poście można wykonać jedną, maksymalnie dwie akcje mające wpływ na rozgrywkę w fabule. Przykładowo, możemy bronić się i zaraz zaatakować, ale tylko raz, jednego przeciwnika (gdy mamy do czynienia z większą ich ilością). Wykonywanie zbyt wielu akcji w jednym poście, które normalnie zajęłyby zbyt dużo czasu i są zbyt niemożliwe do zrealizowania, są pomijane lub uznawane przez MG za niedokonane. Psuje to również zabawę innym graczom, więc staramy się unikać takich sytuacji. Oczywiście, wymogiem podczas walki nie jest tylko obrona lub atak. Można także uciekać, ukryć się, itd..

    4. Opisy powinny być jak najbardziej szczegółowe i dokładne. Im lepiej akcja zostanie zobrazowana, tym łatwiejsze MG ma zadanie, a gracz większe szanse, że się powiedzie. Jeśli, na przykład, atakujemy przeciwnika z broni palnej - czy jesteśmy ukryci za jakąś osłoną? W które miejsca dokładnie celujemy? Ile mniej więcej oddaliśmy strzałów? Im opis będzie dokładniejszy i bardziej szczegółowy, tym lepiej, choć nie wymagamy, oczywiście, esejów.

    5. Realizm i sens, czyli coś bardzo ważnego, czego każdy użytkownik powinien się trzymać. Na przykład, nasza postać nie zawsze wie to, co wiemy my. Jeśli nigdy przedtem nie rozmawiała ze swoim przeciwnikiem, nie zna go, nie kojarzy, najpewniej nie wie o jego słabościach i czułych punktach, w które może uderzyć. Tak, jak i postać niezauważenie nie przemyci w odpowiednio strzeżone miejsce zwykłej broni, albo nie schowa pod ubraniem dwóch karabinów bez zwracania na siebie uwagi. Należy przestrzegać podstawowych praw logiki.

    6. Niezależnie od tego, jak silna i wszechstronna byłaby postać, wciąż są takie rzeczy, których nawet ona nie jest w stanie zrobić czy wytrzymać. Niezależnie od jej potęgi, nawet ją można zranić, o czym użytkownik nią sterujący nie powinien zapominać. Robienie ze swojej postaci kogoś niezniszczalnego, niewyobrażalnie potężnego i odpornego na jakiegokolwiek rodzaju ataki psuje zabawę; każda postać ma jakieś słabości i czułe punkty.

    7. Podczas walki należy się liczyć z tym, że postać może doznać uszczerbku na zdrowiu, może zostać porwana, okradziona czy skrzywdzona w jakikolwiek inny sposób. Jednak postać drugiego gracza można zabić tylko za jego zgodą, lub gdy sytuacja nie pozostawia innego wyjścia - w takim przypadku najlepiej skonsultować się z samym graczem i z kimś z administracji. Rzecz jasna, jeśli w przebieg potyczki wtrąca się MG, nie ma obowiązku pytać o zgodę na uśmiercenie postaci, choć zazwyczaj to robi (chyba, że postać wykaże się wyjątkowym brakiem instynktu samozachowawczego).

    8. Jeśli nasza postać przegra, zostanie poważnie poturbowana lub zabita, nie należy traktować tego jako osobistego ataku na siebie. To, że nie powiodło się twojej postaci, nie jest wynikiem tego, że ktoś próbuje jak najbardziej uprzykrzyć ci życie, a najpewniej wyniknęło z okoliczności, siły przeciwnika, tego, jak potoczyła się cała sytuacja oraz jak rozegrali to gracze. Gdy przegrasz, zamiast się irytować, zastanów się, gdzie popełniłeś błąd i jak go naprawić, by w przyszłości, być może, zwyciężyć.


RADA: Dobrze jest podczas walki brać pod uwagę różne możliwości i wyniki swoich akcji. Na przykład, wykonując akcję X, mile widziane jest w poście opisanie reakcji postaci w zależności od tego, jak rozwinie się sytuacja. Na przykład w przypadku powodzenia akcji X wykonuję czynność A, a w przypadku niepowodzenia B. Ułatwia to pracę MG, nadaje walce większej dynamiczności, a i nasza postać ma większe szanse w potyczce.

DODATKOWO: Decyzja MG w znakomitej większości przypadków nie jest ostateczna i nieodwołalna; MG ma przede wszystkim dostarczać dobrej zabawy graczom, więc liczy się z ich zdaniem. Zatem jeśli jego decyzja nie spodoba się szerszemu gronu graczy, którzy dobrze uargumentują powody swojego niezadowolenia, MG może zmienić zdanie.


Ostatnio zmieniony przez Dowódca dnia Sob Gru 31, 2016 6:44 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
https://overwatch-rpg.forumpl.net
 
REGULAMIN
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Overwatch RPG :: Organizacja :: 
Organizacja
-
Skocz do: